fredag den 29. november 2013

Årets boghøst



Så er årets bog høst ved at være i hus. Den anden dag havde vi reception på 6. årgang af Kongeåen. Det er blevet en af de bedre årgange, ud over et par intereviews har Præstegård en stor artikel med gode billeder af sognets grænser. Jeg har skrevet en om Kongeåens regulering - med forslag om at føre den tilbage til den oprindelige tilstand - lige som Skjern å.
 
I eftersommeren udgav vi til gadefesten et lille hefte med mange billeder af gadens beboere, mest børn og lidt om historien: Gadefest på Jedsted Klostervej













 
Årets tredje hefte er en ny udgave af Nørregade (Bramming) - den gamle var 7 år gammel og udsolgt. Men der er alligevel sket meget i de år, både har vi fået nye billeder, og så er der sket en del, bl.a. den frygtelige pizzeriabrand i 2008, hvor jeg tror vores beskrivelse er den bedste - de forskellige steder i pressen behandler sagen meget isoleret.



Jeg er så blev færdig med en oversættelse til Solidaritet Forlag, den kommer nu først efter jul. Det er Hal Draper: Proletariatets diktatur fra Marx til Lenin, hvor han behandler det Marx har sagt, modstillet med alle tidens mange forvanskninger. En spændende bog for de der interesserer sig for Marx.


En lidt mere speciel ting har jeg lavet til min mor: En potpourri af postkort fra Slagelse, de allerfleste fra tiden omkring 1. verdenskrig - med lidt tekst hist og pist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar